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andreaardenti.it

Andrea Ardenti is synonymous with Italian quality, taste and tradition.
Excellence is a fundamental and unavoidable priority that has always orientated us strategic decisions of the company.
Every single item is designed and made exclusively in Italy: the interiors of the dresses, jackets and coats are made according to the artisan techniques of a time, supported by modern equipment that contribute to making the more accurate production.
Precious raw materials, modern creativity, global know-how, rigorous controls and continue: this is what characterizes Andrea Ardenti.

ABOUT

Choosing Andrea Ardenti means opting for a brand with a solid tradition in the Italian fashion sector.
Our decades of experience have allowed us to refine our skills and acquire in-depth knowledge of the tastes and preferences of our customers.
It means making a statement of style and quality: our classic and stylish dresses accompany the most special moments of life, allowing you to shine with elegance and sophistication.

Unique moments require highly distinctive clothes, and those proposed by Andrea Ardenti are the right solution to experience them to the fullest.

Each garment is thoughtfully conceived and crafted with the finest materials, ensuring an impeccable fit and a feeling of timeless elegance.

Our clothes enhance each person’s personality, making them feel confident and at ease on every occasion.

Titolo

Nel 1975 si trasferisce a New York e finalmente, nel meat market district, apre la sua fabbrica di denim, t-shirt e polo; l’anno successivo apre il suo primo negozio, inizialmente nato come spaccio aziendale.I suoi jeans e le sue polo piacciono subito, e conquistano rapidamente i personaggi del jet set americano.
Un articolo sul New York Time definirà John Blooker l’unico americano in grado di competere con i francesi nella realizzazione delle polo.
John è un amante dell’Africa, appassionato dello stile coloniale. 
Da sempre è affascinato dal mondo animale, in particolare dalla pantera.
Ecco perchè sceglie una testa di pantera, come simbolo della sua linea di abbigliamento. 
Da questo momento, il marchio Blooker comincia a diffondersi negli Stati Uniti attraverso una rete di stores sempre più fitta.
Nel 2004 il marchio Blooker approda anche in Italia, grazie ad una partnership con un’azienda italiana, lanciando una nuova sfida alle griffes del vecchio continente.